تفاوت های تهویه مطبوع و کولر گازی

با افزایش سیستم های برودتی حرارتی مخصوصا در حوزه سرمایشی و تهویه مطبوع.سوالات زیادی درمورد تفاوت این سیستم ها مطرح می شود که در این مطلب قصد داریم یک بار برای همیشه این مسئله را روشن کنیم.در ادامه به ذکر انواع سیستم های تهویه مطبوع و سپس به توضیح هریک می پردازیم.

کولر گازی مدل 2019

کولر گازی 2019 ال جی اینورتر

کولر گازی جنرال 2019 اینورتر

کولر گازی گری 2019

 کولر گازی اسپلیت اجنرال 2019

انواع سیستم های تهویه مطبوع:

کولر گازی اسپلیت

داکت اسپلیت

تهویه مطبوع چیست

تهویه مطبوع در اصل به معنی تهویه هوای کثیف و آلوده و تولید هوای تمیز می باشد که این سیستم ها در سال های گذشته با سیستم های خنک کننده ادغام و وارد خانه ها شد تا با وجود آلودگی های زیست محیطی بتوان در محیط های داخلی تنفس پاکیزه داشته باشیم.به طوری که در کلان شهر ها که در برخی فصول سال با هوای آلوده در خیابان مواجه میشویم بهترین راهکار رفتن به مکان هایی است که در آن از سیستم های تهویه مطبوع استفاده شده است.مواردی که در ادامه به توضیح آن ها میپردازیم زیر مجموعه تهویه مطبوع می باشد.

کولر گازی اسپلیت

اسپلیت در انگلیسی به معنای دو تیکه می باشد.کولرگازی اسپلیت از دو قسمت مجزا تشکیل شده است.یونیت داخلی بر روی دیوار داخل خانه یا محیط کار نصب میشود و یونیت خارجی که خارج از خانه در محیط باز روی دیوار یا روی زمین قرار داده می شود.وظیفه یونیت خارجی(کمپرسور) تولید هوای گرم یا سرد(بستگی به نیاز مصرف کننده) و انتقال آن به سمت یونیت داخلی(پنل داخلی) می باشد.وظیفه پنل داخلی دریافت گاز تولید شده و هدایت آن به داخل محیط می باشد.

تا اینجا تنها عمل حرارتی برودتی انجام شده است و اسمی از عمل تهویه هوا برده نشده است.از دیگر وظایف پنل داخلی تهویه هوای محیط می باشد به اینصورت که با استفاده از محفظه های ریز روی پنل هوای گرم و آلوده را از داخل خانه خارج میکند.

تفاوت های تهویه مطبوع و کولر گازی

 

داکت اسپلیت

کولر گازی داکت اسپلیت با کاربردی متفاوت و بهینه نسبت به همنوعان خود در روند محبوبیت قرار گرفته است.داکت اسپلیت  در لغت به معنای تقسیم کانال می باشد.به همین دلیل در برخی موارد از داکت اسپلیت به عنوان کولر گازی کانالی یاد می شود. داکت اسپلیت از دو بخش اصلی،یعنی کمپرسور خارجی و پنل داخلی تشکلیل شده است.عملکرد داکت اسپلیت همانند کولرگازی اسپلیت میباشد و فقط با این تفاوت که چند پنل داخلی(وابسته به تعداد واحد ها) از یک کمپرسور خارجی تغذیه میکنند.داکت اسپلیت همانند همنوع خود عمل تهویه هوا را همراه با عملیات برودتی حرارتی انجام میدهد.

معرفی اسپلیت های هوشمند

سیستم های سرمایشی بدون تهویه

تا اینجا به توضیح دو مورد از سیستم های تهویه مطبوع پرداختیم که علاوه بر سرمایش و گرمایش عمل تهویه هوارا انجام می دهند ولی همچنان سیستم هایی موجود هستند که فاقد از عمل تهویه هوا،تنها عمل سرمایش و گرمایش انجام میدهند.در ادامه به توضیح آن ها میپردازیم.

مزایای کولر گازی در سلامت جامعه

کولرگازی ایستاده

کولرگازی ایستاده یکی از قوی ترین انواع سیستم های سرمایشی می باشد و ممکن است شما این نوع از کولرگازی را در هتل ها، تالارها و یا اداراتی که فضای زیادی داشته و افرادی زیادی در رفت و آمد هستند دیده باشید.کولرگازی های ایستاده از دو قسمت بیرونی و داخلی تشکیل شده است و عمل سرمایشی و گرمایشی را با توان بالا انجام میدهد و دارای مصرف برق بالایی می باشد.البته امروزه کولرگازی های ایستاده با سیستم اینورتر وارد بازار شده که به مراتب دارای مصرف برق کمتری نسبت به مورد مشابه خود می باشد.

تفاوت های تهویه مطبوع و کولر گازی

 

کولرگازی پرتابل

این نوع از کولرگازی که به کولرگازی های قابل حمل معروف هستند به صورت توان های پایین تولید و به بازار عرضه میشوند و برای فضاهای کمتر از 10 مترمربع مورد استفاده قرار میگیرند.کولرگازی پرتابل به صورت تک یونیتی می باشد و موتور آن در بدنه آن قرار گرفته است.طبیعتا مصرف برق این نوع کولرگازی پایین می باشد.

 

تفاوت های تهویه مطبوع و کولر گازی 

 

کولرگازی پنجره ای

از این نوع کولرگازی به عنوان کولرگازی های اولیه یاد میشود که هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرد.کولرگازی پنجره ای همانطور که از نام آن مشخص است روی پنجره قرار گرفته و برای مکان هایی که فضای داخلی کم بوده و امکان نصب کمپرسور نیست مورد استفاده قرار میگیرد.کولرگازی پنجره ای مصرف بالایی دارد و قطعا هزینه برق زیادی را مصرف کنندگان آن متحمل میشوند. در ادامه لیست باکیفیت ترین اسپلیت های بانه را مشاهده نمایید.

 تفاوت های تهویه مطبوع و کولر گازی

          

استعلام قیمت کولر گازی ال جی 12000 ART COOL مدل NA128SK1 در بانه

استعلام قیمت کولر گازی ال جی ART COOL 18000 مدل NA188SK3 در بانه

استعلام قیمت کولر گازی ال جی ART COOL 24000 مدل NA248SK3  در بانه

استعلام قیمت کولر گازی ال جی ART COOL 30000 مدل NA308SK3 در بانه

 

استعلام قیمت کولر گازی گری 12000 اسماتیک Smatic-H12H1 در بانه

استعلام قیمت کولر گازی گری 18000 اسماتیک Smatic-H18H1 در بانه

استعلام قیمت کولر گازی گری 24000 اسماتیک Smatic-H24H1  در بانه

استعلام قیمت کولر گازی گری اینورتر 30000 اسماتیک Smatic-H30H1 در بانه

 

استعلام قیمت کولر گازی طرح لبخند جنرال 12000 General با گاز R410A در بانه

استعلام قیمت کولر گاز جنرال 18000 طرح لبخند GENERAL18000 در بانه

استعلام قیمت کولر گاز جنرال 24000 طرح لبخند GENERAL 24000  در بانه

استعلام قیمت کولر گازی جنرال 30000 طرح لبخندی GENERAL 30000 در بانه

استعلام قیمت کولر گازی جنرال 36000 طرح لبخند GENERAL 36000 در بانه

 

برای مشاوره و استعلام قیمت انواع کولرگازی می توانید با مشاورین ما در فروشگاه کولر گازی بانه تماس حاصل نماید و نحوه خرید کولر گازی آشنا شوید.

نمایندگی ها

عمده فروشی ها