کارایی سیستم های تهویه مطبوع

تعاریف زیادی در مورد سیستم های تهویه مطبوع  مطرح شده است است و هرکدام از یک دیدگاه خاصی به بررسی سیستم های تهویه مطبوع پرداخته اند در این مطلب قصد داریم به صورت مجزا وارد مباحث سیستم های تهویه مطبوع شویم  و قدم به قدم به تشریح آن بپردازیم.و به سوالاتی مانند مفهوم تهویه مطبوع چیسیت؟از سیستم های تهویه مطبوع در چه مکانها و مواردی مورد استفاده قرار میگیرد؟ پاسخ دهیم  قطعا خواندن این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شود./فروشگاه کولر گازی بانه

کولر گازی مدل 2019

کولر گازی 2019 ال جی اینورتر

کولر گازی جنرال 2019 اینورتر

کولر گازی گری 2019

 کولر گازی اسپلیت اجنرال 2019

مفاهیم تهویه مطبوع

تهویه مطبوع یک فرآیند ترکیبی می باشد که همزمان چند عمل موثر در ایجاد هوایی که مصرف کننده در نظر دارد را انجام می دهد.این سیستم ها معمولا عمل  گرماسازی و سرماسازی را از سیستم مرکزی انجام میدهد که اغلب در فضای خارجی مانند پشت بام و یا تراس قرار دارد و آن را به فضایی که مصرف کننده در نظر دارد هدایت می کند.در نهایت سیستم های تهویه مطبوع یک خروجی کامل و تعریف شده دارد که تشکیل شده از کنترل و نگهداری دما، رطوبت، حرکت هوا، پاک کننده هوا، سطح صدا و اختلاف فشار در یک فضای محدود برای افراد فراهم می سازد که همین امر موجب شده تا افرادی با شرایط جسمی و کاری خاص که هر کدام نیاز به شرایط جوی خاصی برای راحت زیستن دارند با کنترل شرایط جوی به هوای مورد نظر خود دست پیدا کنند.با نگاهی به اصطلاح HVAC&R که مخفف کلمه های زیر می باشد  میتوان تا حدودی بدون توضیح اولیه به مفهوم تهویه مطبوع پی برد

 Heating(گرمایش)

 Ventilating (تهویه)

Air Conditioning (تهویه مطبوع)

 Refrigerating(خنک سازی)

کارایی سیستم های تهویه مطبوع

عملکرد قدم به قدم سیستم های تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع از کنار هم قرار گرفتن تعدادی اجزای الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده اند که وظیفه آن ها قرار گرفتن در روند تولید هوای مطبوع می باشد که در ادامه این روند را ذکر خواهیم کرد.

  1. فراهم کردن انرژی برای خنک سازی و گرمادهی مورد نیاز
  2. فراهم سازی و کنترل هوای گرم یا سرد، کنترل رطوبت به معنای افزایش و یا کاهش رطوبت نسبت به شرایطی که نیاز است،عمل تهویه سازی و تمیز کردن هوای محیط، کاهش چشمگیر سر وصدای ایجاد شده ناشی از کارکرد قطعات سیستم تهویه مطبوع.
  3. پخش هوای مطبوع که از فضای آزاد دریافت کرده و هدایت آن به محیط داخلی.
  4. کنترل و حفظ پارامتر های اصلی زیست محیطی مانند دما، رطوبت،پاکیزگی، حرکت هوا، سطح صدا و اختلاف فشار بین فضای مطبوع ومحیط اطراف نسبت به میزانی که از قبل تعیین شده است، همجنین پارامتر هایی مانند میزان فضایی مربوطه.

موارد استفاده از سیستم های تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع که یکی از انواع آن کولر گازی می باشد در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و در برخی موارد بسیار حیاتی می باشد که درادامه به ذکر برخی موارد آن می پردازیم.

  1. بخش تجاری شامل ساختمان های اداری، سوپر مارکت ها، فروشگاه های بزرگ خرید،
    مراکز، رستوران ها و دیگران. بسیاری از ساختمان های اداری بلند، از جمله سازه هایی مانند
    مرکز تجارت جهانی شهر نیویورک و برج سیرس در شیکاگو از تهویه مطبوع هایی با سیستم های پیچیده استفاده می کنند.
  2. برای مراکز خرید و رستوران ها و فروشگاه ها جهت جذب مشتری یکی از مولفه های مهم، داشتن محیطی با هوای مطبوع و مناسب است که تنها سیستم های تهویه مطبوع قابلیت رسیدن به این هدف را دارند.4
  3. بخش سازمانی شامل برنامه های کاربردی مانند مدارس، کالج ها، دانشگاه ها، کتابخانه ها،
    موزه ها، استادیوم های داخلی، سینماها، تئاتر ها، سالن های کنسرت و مراکز تفریحی.
  4. بخش مسکونی و مسکن شامل هتل ها، متل ها، خانه های آپارتمانی و خصوصی و خانه ها که در برخی موارد در تمام طول شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرند.
  5. بخش مراقبت های بهداشتی شامل بیمارستان ها، خانه های سالمندان و مراکز مراقبت های حسی .
    فیلترهای هوای ویژه به طور کلی در بیمارستان ها برای حذف باکتری ها و ذرات کوچک زیر میکرومتر استفاده می شود.قسمتی از مناطق مانند اتاق عمل، مهد کودک و واحدهای مراقبت های ویژه. رطوبت نسبی در یک
    منطقه بالینی عمومی اغلب در زمستان حداقل 30 درصد حفظ می شود.
  6. بخش حمل و نقل شامل هواپیما، اتومبیل، راه آهن، اتوبوس و کشتی های کروز که مسافران توقع راحتی در حد مطلوب را دارند.مخصوصا برای مسافرت های طولانی مدت.هواپیما های مدرن که در ارتفاع بالا پرواز میکنند و ممکن است به میزان فشار متفاوت نیاز داشته باشند که در این موارد حتما باید از سیستم های تهویه مطبوع استفاده شود.

خرید کولر گازی دست دوم

نحوه شناخت کولر گازی کم مصرف اینورتر

مبادله کولر گازی در بانه

تفاوت های تهویه مطبوع و کولر گازی

مرغوب ترین کولر گازی های موجود در بازار

اهمیت استفاده از سیستم های تهویه مطبوع

در قسمت بالا مواردی ذکر شد که در آن از سیستم های تهویه مطبوع استفاده شده ولی در جاهایی وجود سیستم تهویه مطبوع بسیار حیاتی بوده به طوری که در صورت نبودن آن انجام این کار ها غیر ممکن می باشد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

  1. در کارخانجات نساجی، الیاف طبیعی و فیبرهای تولیدی، هیدروکرومیک،کنترل مناسب رطوبت
    در طول پردازش کیفیت نخ و پارچه را افزایش می دهد. برای بسیاری از فرآیندهای نساجی،رطوبت بالا میتواند مشکلات جدی برای فرآورده ها ایجاد کند و همچنین عدم وجود رطوبت کافی موجب ایجاد بار های الکتریکی و افزایش احتمال آتش سوزی می شود لذا با استفاده از سیستم های تهویه می توان رطوبت را به میزان مورد نظر تنظیم کرد.
  2. بسیاری از محصولات الکترونیکی نیاز به اتاق تمیز برای تولید قطعاتی مانند مدارهای مجتمع دارند،
    از آنجا که کیفیت آنها به طور ذاتی توسط ذرات هوا تحت تاثیر قرار می گیرد.همچنین برای جلوگیری از خوردگی و تراکم و حذف الکتریسیته ساکن مورد نیاز،کنترل رطوبت الزامی می باشد.
  3. محصولات دارویی به کنترل دما، رطوبت و هوای پاک نیاز دارند. برای مثال،
    عصاره کبد نیاز به دمای 75 درجه فارنهایت (23.9 درجه سانتیگراد) و رطوبت نسبی 35 درصد است.اگر دمای بیش از 80 درجه فارنهایت (26.7 درجه سانتیگراد) باشد، عصاره ها آن را تشدید می کنند. سیستم های تهویه مطبوع با فیلترهای قوی برای جلوگیری از آلودگی  برای بسیاری از قسمت ها در کارخانجات داروسازی نصب شود.
  4. انبارهای سردخانه ی مدرن برخی اقلامی که نیاز به دمای اتاق دارند در آن نگهداری می شوند و همچنبن مواد غذایی که نیاز به دمای یخچال برای فاسد نشدن دارند .برای کنترل دو دمای متفاوت در یک دما نیاز مبرم به سیستم های تهویه مطبوع است.

مطالب گفته شده حاکی از اهمیت استفاده از سیستم های تهویه مطبوع می باشد که یک نمونه از سیستم های تهویه مطبوع کولرهای گازی اسپلیت می باشد.چنانچه سوالی در مورد خرید سستم تهویه مطبوع یا خرید کولر گازی دارید می توانید از مشاورین ما در فروشگاه کولر گازی بانه مشاوره رایگان دریافت کرده و کولر گازی خود را بدون هزینه باربری درب منزل تحویل بگیرید

 

مطالبی که مرتبط با سیستم های تهویه مطبوع و کولر گازی

مقایسه کولر گازی پنجره ای با اسپیلت

محبوب بودن کولر گازی اسپلیت

دلایل خاموش شدن کولر گازی

نحوه انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

مزایای کولر گازی در سلامت جامعه

تاثیر افزایش قیمت دلار بر روی کولر گازی

چرا کمپرسور کولر گازی کار نمیکند

معرفی انواع کمپرسور کولر گازی

ارور های کولر گازی اجنرال

 ارور های کولر گازی ال جی LG

 ارورهای کولر گازی جنرال

ارورهای کولر گازی میتسوبیشی

 ارورهای کولر گازی سامسونگ

 تفاوت مبرد های کولر گازی و یخچال

کولر گازی پرتابل

چگونه بفهمیم کولر گازی چند وات مصرف دارد

 کولر گازی دو پنله

معرفی اسپلیت های هوشمند

کولر گازی اینورتر

علت بوی نامطبوع کولر گازی چیست؟

تعمیر و نگهداری کولر گازی

 ماشین ظرفشویی بوش مدل sms86m82eu در بانه

 کولر گازی اجنرال

کولر گازی در تهران

ماشین لباسشویی بوش مدل was32798me

 یخچال ساید بوش

کولر گازی الجی

کولر گازی جنرال  

کولر گازی گری

کولر گازی میتسوبیشی

دلایل کم شدن خنک کنندگی کولر گازی

افزایش تقاضای کولر گازی در سال های آینده

اجزاء تشکیل دهنده کولر گازی اسپلیت

 

نمایندگی ها

عمده فروشی ها